سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دو رکعت وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم

میفرمایند : هر کار خوبی که به نیت نزدیک شدن به خداوند متعال انجام بشه عبادته.
با این حساب میشه با وبلاگ نویسی هم عبادت کرد اما شرط داره؛
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم میفرمایند:
« هر گاه عملی را انجام دادی ، آنرا خالص و برای خدا انجام بده زیرا خداوند متعال فقط اعمال خالص را که برای " او " انجام گرفته است از بندگانش می پذیرد ‍»(1)
پس اولین شرط اینه که نیتمون درین کار رضای خداوند متعال باشه و بس.

حالا از کجا میشه فهمید تا حالا برای خدا نوشتیم یا نه ؟
امام صادق علیه السلام میفرمایند :
«
عمل خالص آنست که نخواهی کسی جز خداوند تو را بخاطر آن عمل تشویق کند و سپاسگزاری نماید »(2)
وقتی بازدید وبلاگمون کم شد، نظر ندادند، برگزیده مون نکردند و خلاصه اسممون مطرح نشد اگه ناراحت شدیم و دست به دامن این و اون شدیم، نشون میده اخلاص نداشتیم و بخاطر مردم کار کردیم.
عالمی دو جلد کتاب نوشت و میخواست چاپ کندکه یک جلد آن مفقود شد و بعد از مدتی به اسم شخص دیگری چاپ شد! آن عالم جلد دوم کتاب را هم برای آن شخص فرستاد و نوشت " غرض این بود که این کتاب چاپ شود و مورد استفاده قرار گیرد.حالا که شما جلد اول را چاپ کردید استدعا میکنم جلد دوم را هم به اسم خودتان چاپ کنید"

چه طور میشه مخلص شد ؟
فقط اینکه نیت کنیم خالص باشیم کافی نیست بلکه طبق فرموده علما باید ریاضت بکشیم.
خداوند متعال در حدیثی قدسی راه را به روشنی فرموده است:
 « ای فرزند آدم ، عمل تو خالص نمیشود مگر اینکه چهار مرگ را بچشی.
1_
مرگ قرمز: اینکه سختی ها را تحمل کنی ولی به دیگران آزاری نرسانی
2_
مرگ زرد : وآن گرسنگی و سختی کشیدن است
3_ مرگ سیاه: مخالفت هوای نفس است پس از هوای نفس تبعیت نکن که تورا از راه خدا گمراه میکند
4_
مرگ سفید : و آن تنهایی است »(3)

وبلاگ نویسی آغاز یک راه است ؛ راهی تا رسیدن به یک رسالت بزرگ. پس معلوم میشود درین راه باید :
_ سختی ها را تحمل کنیم و در مقابل انتقادها سعه صدر داشته باشیم
_ موهایمان را در آسیاب علم و حلم سفید کنیم
_ از وسوسه های شیطان دوری کنیم و به دنبال شهرت و محبوبیت نباشیم و از همه مهمتر ارزشهای والای اسلام را هرگز فراموش نکنیم
_ اگر به دلیل بیان حق و حقیقت ،تنها ماندیم، تنها با مولایمان صاحب الزمان تقسیمش کنیم
و در نهایت ثواب اعمالمان را در جهت سلامتی و ظهور ایشان هدیه نماییم

.......................................................................................................
1) مکارم الاخلاق ص 453
2) بحار الانوار ج 70 ص 230
3) حدیث قدسی ص 53